۲۰ بهمن ۱۳۹۴، ۹:۴۲

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

هدف ما حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاددر زمینه قصه‌گویی است

هدف ما حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاددر زمینه قصه‌گویی است

مدیرعامل کانون پرورش فکری؛ راه‌اندازی باشگاه قصه‌گویی را درگرو مجوز وزارت کشور دانست و گفت: هدف ما حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد در زمینه قصه‌گویی برای راه‌اندازی این باشگاه است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حاجیان‌زاده، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کانون پرورش فکری را تقویت سنت قصه‌گویی دانست و افزود: قصه، بهترین روش برای انتقال مفاهیم و موضوعات مختلف به کودکان است و همواره قصه و تقویت سنت قصه‌گویی، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کانون پرورش فکری بوده است.

او در پاسخ به این‌که چند سالی است که مدیریت کانون پرورش فکری و معاونت فرهنگی آن از شکل‌گیری باشگاه قصه‌گویی خبر می‌دهند و هنوز این اتفاق نیفتاده گفت: مدتی فعالیت ما متوقف شده بود اما این پرونده دوباره به جریان افتاده و ما منتظر دریافت مجوز از سوی وزارت کشور هستیم.

به گفته حاجیان‌زاده، راه‌اندازی باشگاه قصه‌گویان کانون، موجب ترویج قصه‌گویی در جامعه می‌شود و در حال حاضر آنچه اهمیت دارد این است که وزارت کشور به انجمن قصه‌گویان مجوز دهد و این نهاد، رسمیت پیدا کند. 

مدیرعامل کانون پرورش فکری معتقد است: قصه هیچ‌وقت تمام نمی‌شود و تاریخ مصرف ندارد؛ چون ابزار قصه‌گویی زبان است و زبان زنده است و خود را به روز  می‌کند، پس قصه هم خواه ناخواه خود را با جامعه‌ای که در آن مگفته و خوانده می‌شود، هماهنگ می‌کند و این خاصیت قصه است.

حاجیان‌زاده به ضرورت آموزش قصه به پدر و مادرها اشاره و بیان کرد: روزگاری پدران و مادران ما برای ما قصه می‌گفتند و بسیاری از مفاهیم را از طریق قصه‌گویی به ما منتقل می‌کردند اما امروز این سنت فراموش شده و ما در پی تقویت سنت قصه‌گویی در میان خانواده‌ها هستیم چراکه پدر و مادرها باید قصه‌گویی بدانند و چندان نمی‌دانند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: امیدوارم وزارت کشور، همکاری‌های لازم را جهت صدور مجوز برای راه‌اندازی باشگاه قصه‌گویی با ما داشته باشد. اما زمان دقیق راه‌اندازی باشگاه مشخص نیست و من نمی‌توان قول درست و دقیقی بدهم.

کد خبر 3045340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha